Uha… det er længe siden der er skrevet her på bloggen…

Efteråret har været travlt og der har ikke været meget overskud efter bryllupet…

Sjal

-dog er der blevet strikket alligevel :-)

Strikkeriet har produceret endnu et sjal magen til mit bryllupssjal til min allerkæreste veninde :-* Og hun blev glad (så jeg blev rigtig glad) og det er en rigtig fin lys pink som klæder hende rigtig godt. Det var det garn jeg oprindeligt begyndte at strikke sjalet i.

 

 

 

 

Der er også sket andre sager… jeg har pillet HELE min grønne frakke op ;-(

Det er den med STRIKKEFASTHED!!?! Det skal man liiige huske… det blev simpelthen for fast og kunne ikke umiddelbart stækkes langt nok, derfor valgte jeg at pille det op og strikke det løsere… Ryggen er færdig så nu er resten af vinteren dedikeret til at lave den færdig så den kan bruges til foråret :-D -håber jeg…

Også småsyslerier er det blevet til… Igen flere karklude og et enkelt lille håndklæde, som der skal laves flere af, og to ostehalstørklæderIMG_0683 lavet af noget farveskifte garn der er købt for år tilbage og bare skulle bruges. Lidt tykt men nemt, hurtigt og faktisk lidt sjovt. Det nederste er færdigt og filtet i vaskemaskinen, det øverste mangler lige et par timer :-)

 

IMG_0672Men SÅ blev det koldt!!!… Ja mine små fingre begyndte af fryse når jeg susede på arbejde om morgenen… Og ak… jeg havde jo glemt at jeg havde smidt mine “køre-handsker” ud fordi de var revnet i læderet. Derfor blev det til et par nye hjemmestrikkede vanter uden fingre, strikket i et af de garner jeg oprindelig købte til mit bryllupssjal. Det er Lana Grossa 100% Lace Merino 400m/50g, så de er strikket i dobbelt garn for at få den rigtige strikkefasthed osv. De er nærmest silke bløde og helt perfekte til at køre bil med. Mønsteret fandt jeg på Pinterest, linket fra Craftgawker.com

 

 

Og SÅ skal der vælges… Min søster skal giftes til juni og jeg har fået lov at strikke et brudeslør :-D Jeg føler mig enormt priviligeret over at hun rent faktisk gerne vil have det på da det er meget utraditionelt at have et strikket slør da det på igen måske kan blive lige så let som et købt slør, men det betyder jo ikke at det ikke bliver smukt. Kjolen er enkel og tænker at mønsteret skal være enkelt og let at se på… Måske med lidt tekst broderet på? Der er flere mønstre i spil… lægger lidt tanker op en af dagene. Men i hvert fald skal det være rundt så det med et lille ombuk kan fæstnes under det opsatte hår og samtidig falder smukt udover skuldrene.

– og går et helt galt så kan hun bruge det som sjal ;-)

 

Godt jeg fandt tilbage til min blog, jeg har faktisk savnet den…

– tanten

Skriv et svar

