Så kom søsters baby!

Så skete det… 3 uger før tid, OG jeg nåede lige at blive færdig med babytæppet ;-)

Min smukke nevø :-D

Min smukke nevø :-)

Der kom denne lille bitte fine og smukke dreng til verden. Åh hvor er han bare sød og dejlig! Mosteren her er SÅ stolt og glæder sig ENORMT meget til at skulle dikke og holde og en dag i fremtiden passe den lille skønne dreng. Godt jeg er blevet for gammel til at få flere børn ;-)

Babytæppet nåede lige at blive færdigt og er faktisk ganske tilfreds med resultatet, på trods af at det ikke var det garn jeg havde forestillet mig, men det har fået en dejlig lethed som ikke kan fås med ren bomuld. Det skal jo ikke være for varmt til en sommerbaby. (Der kommer en update med et billede af baby+tæppe snarrest…)

Babytæppe, godt på vej...

Babytæppe, godt på vej…

Blocking af babytæppet

Blocking af babytæppet

Det var faktisk meget underholdende at strikke selvom det ikke er andet end ret, vrang, omslag og masker der strikkes sammen. Det tog sin tid da jeg igen skulle strikke på små pinde, 3 1/2…. det tager bare så lang tid men mon ikke  jeg snart lærer at nyde de små pinde siden jeg åbenbart kun finder opskrifter der skal strikkes på pind 3 eller 3 1/2! Bortset fra den grønne frakke der strikkes på pind 7… men det har ikke hjulpet på farten når der kommer alle mulige projekter ind fra sidelinien… Byllupssjal, babytæppe og nu faktisk måske endnu et bryllupssjal…. Min kære søster skal giftes!! Dejligt!! Og jeg håber hun vil have et sjal af en eller anden art, eller hvis hun er modig måske et strikket slør?! Har udset mig et par modeller og må sige at de ser helt fortryllende ud, og var det ikke fordi min egen kjole ikke egner sig til et slør, havde jeg strikket et af dem til mig selv! Men nu ligger mit håb så hos min søster, for det skal VIRKELIG være en jeg holder af til så omfattende et projekt!

 

Tilbage til tæppet….

Det blev ikke helt den størrelse der står i opskriften (90cm x 140cm), men garnet er også lidt tyndere så jeg måtte strikke lidt stramt for at det ikke skulle blive for løst, derfor endte det med at blive ca 90cm x 110cm efter det var blocket, og det ser faktisk super fint ud alligevel. Farven på tæppet er nok mere den til højre (fotograferet en aftenstund…) end den til venstre som ser ud til at være mere gråbrun.

Det endte ud med at jeg var ganske tilfreds og havde jeg ikke fået de børn jeg skulle have tror jeg faktisk jeg ville strikke dette tæppe til min baby, men mine har måtte nøjes med patchwork tæpper for jeg strikkede ikke da jeg fik mine egne unger…

 

– tanten

 

One thought on “Så kom søsters baby!

Skriv et svar

