Til søsters lille baby :-)

Så sker det snart….. Til maj bliver jeg moster for første gang.

Jeg må simpelthen strikke noget til det nye lille menneskebarn, der snart skal komme til verden.

Hvad finder man dog på?? Aner jo ikke hvor stor den er, om det bliver en pige eller en dreng!?! Suk… og jeg er ikke helt til at strikke de der uni-sex ting i hvid, gul, grøn eller grå for den sags skyld. Tror jeg finder et eller andet sejt. – og vupti med lidt søgning hist og her kom det lige til mig på Ravelry. Et babytæppe! Men de ligner jo hinanden på en eller anden måde. Enten er de et lille fint mønster der går igen gennem hele tæppet eller et mønster der er spejlvendt eller små firkanter med forskellige mønstere… og bogstaver… og andet… rigtig fine og nogen ser ud til at kræve sit mht. strikning. MEN så faldt mit øje på et helt anderledes babytæppe… Et simpelt omrids af et slot, i ensfarvet garn. En kopi af et slottet Neuschwanstein af – Natalia Sha. Det skulle efter sigende være det slot Disneylands Askepot slot er inspireret af.

Og IGEN er det med at vælge garn ikke helt så nemt, hvis man skal forsøge at holde udgiften lidt nede…. Ville helst bruge det samme garn som jeg har gang i til den sommerlige cardigan men så koster det over 500,- !! Men fandt på nettet hos Garnudsalg.dk en lækker udgave af CottonWool, men dog spundet så der er et meleret look over garnet, så der alligevel kommer et spil i det ensfarvede garn. Jeg valgte en Cafe Latte farve for at give babytæppet lidt farve og dybde. Jeg var på et tidspunkt også ude i en silke/cashmere garn, men tænkte at det blev lidt for slasket i forhold til det jeg havde forestillet mig, men det kunne være blevet SÅ meget blødere men så alligevel… prisen ville være den samme eller dyrere end CottonWool…. -og min søster har nu godkendt garnet og er super tilfreds, så der er vel ikke andet at gøre, end at gå igang ;-)

55%merinould 45% bomuld,  510m/100g

55%merinould 45% bomuld, 510m/100g

 

Det er købt hjem i eet nøgle med 500g i, wow det ser ikke ud af så meget på billedet men det er lidt sejt at have det hele på eet nøgle.

 

 

 

Det er dejligt garn at strikke i men ikke helt så blødt som CottonWool der er enormt blødt, men pyt det skal jo ikke op om hovedet eller ind på den bare krop, men bare ligge i barnevognen eller bruges som svøb. Det bliver strikket på pind 3 så det kommer på trods af sin enkelthed i strikketeknik til at tage en del timer. Det strikkede føles både let og varmt, har en fast form på en måde falder blødt men lidt til den stive side så det ikke har en følelse af at slaske.

Og det begynder da at tage form…

Babytæppe

Babytæppe

 

Og jeg har da lidt travlt for man ved jo aldrig om den lille har travlt med at komme ud. Så jeg tror jeg brygger lidt kaffe og sætter mig over i sofaen med kaffen, strikketøjet og en god serie ;-)

– tanten

One thought on “Til søsters lille baby :-)

Skriv et svar

