Lidt ventetids syslerier.

Når jeg sidder og venter hos lægen, sidder i bilen, er på kaffeslabberas, eller hvor end det nu kan være man har tid til at have lidt i hænderne, er det dejligt liiiige at have noget i tasken man kan nørkle lidt med og som ikke kræver den store koncentration. Jeg laver karklude… og jeg ELSKER dem! Det er simpelthen det eneste der duer i vores hjem. De tørrer fantastisk, pynter og giver mig god træning i stikkefasthed, kanter/sider og ensartethed :-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERADet passer SÅ fint med 1 nøgle bomuldsgarn til 1 karklud og det kan til tider købes billigt på tilbud alle mulige og umulige steder. Jeg har lige købt et lille lager i Søstrene Grene i tyrkis og har planer om også at lave lidt gæstehåndklæder til køkkenet der passer til karkludene. Så bliver der da ikke et øje tørt når der kommer gæster ;-) hahaha…. Tror vist kun det er min mor der opdager det!! Er dog lidt vemodig over ikke at kunne vise min kære mormor hvor langt jeg er nået med mit strikkeri og at jeg har taget udgangspunt i det hun lavede aller mest af i hendes sidste år fordi HELE familien sværger til hende hjemmestrikkede karklude. Og der skulle godt nok produceres en del når 5 børn og deres børn allesammen skulle have karklude… når ikke der lige var brug for hjemmestrikkede  sokker ;-)

Men jeg forsøger mig med flere forskellige mønstre her er trekanter (de 2 koboltblå), trappemønster og helt almindeligt håndklædemønster som sidder på pindene.

De reneste blå køkkenhilsner

– tanten

Skriv et svar

